sunset

Davids stuga. så otroligt vackert!!

Sum up

p1:strandbaden p2:finaste pojkvännen p3:tennistimma p4:gothia p5:lauren fångade sjöstjärnor! p6:fotojobb p7:malmö p8:ett halvår med david p9: grillkväll med favvotjejerna!
En kort sum-up om läget just nu:

Sen min senaste update har jag varit några dagar i Falsterbo (allra längst ner i södraste Skåne). Hade två riktigt bra kvällar på Strandbaden och en shoppingdag i fina Malmö. Var hemma och landade över en natt, pussade på pojkvännen och packade om väskan för sen åkte jag vidare!
Kungshamn var nästa destination och där träffade jag Klara, Hanna + tre tjejer från Schweiz som var här på besök, Carlotta, Cami och Lauren. Träffade dem när jag var i Schweiz också, så det var väldigt kul att ses igen! Vi fiskade krabbor, åkte ut med båten, spelade tennis och nattbadade.
Åkte hem, spenderade en dag på Gothia Cup, en dag på fotojobb och sen åkte jag och David till hans stuga. Hade en riktigt riktigt mysig långhelg där med sol och bad. På vägen hem stannade vi i Borås och såg Elfsborg vinna över Kalmar med 3-0. Det var en glad David jag fick med mig hem!

Antons konfirmation

Förra veckan var det konfirmation för min lillebror.
Fast liten är han inte längre, vid det här laget har han växt om mig med nästan 20 cm. Stora lillebrorsan.
Kommentarer 1

Knyta krans

Hade en sån bra Midsommar med både lite släktkalas och lite party i Kungshamn. Fina kransar gjorde vi också!

la dôle

En morgon tog Klaras mamma med oss på vandring i bergen. Ett måste när man åker till Schweiz! Vi åkte till Jurabergen och klättrade upp till den otroligt vackra toppen La Dôle. Vi var uppe på hela 1677,2 m höjd! Ända uppe i molnen, bokstavligt talat. Vi gick innuti molnen. Lite häftigt kan tyckas, men det gav inga vackra fotovyer direkt (som en tjock dimma överallt). Molnen täckte tack och lov inte hela berget så några klara bilder fick jag åtminstone.

Det var så otroligt vackert överallt. Grönt gräs, små kullar överallt, vit sten och granar. Vi såg till och med toppen Mont Blanc sticka upp ur molnen! Toppen låg dessutom på Franska gränsen (stenmuren på bilderna, var över på andra sidan!), var vi fick en otrolig utsikt över Frankrike.
Sjukt jobbigt kan jag tillägga också. Var andfådd och helt slut efter bara en liten bit, men vi klarade oss igenom hela vandringen. Tillslut.

Vi träffade på ett gäng kossor på vägen också! Vid första anblicken såg de snällast i världen ut. Hanna gick fram för att posa med en av dem (bild1) och plötsligt förvandlas den snälla kossan till ett monster. Eva (Klaras mamma) springer för livet och Hanna gör likadant. Själv blir jag stående som fryst till is och med paniken växande i halsgropen. Tillslut vågade jag smyga förbi, med kossans evil eyes stirrande på mig. Hahah. Pjuh!

Video från Geneve

Hoppsan! Det blev visst en video också!
Hade gärna spenderat några fler dagar därnere. Man skulle kunna tro att Schweiz är ett kallt land, det är det inte. Geneve har faktiskt sällan ens snö på vintern, den finns bara uppe i bergen. Ni anar inte hur skönt det var med lite värme! Fick till och med lite färg på kroppen :-)

Sommarlovsentreprenör

Nu är företagande-kursen genomförd och jag är officiellt en Sommarlovsentreprenör! Denna veckan ska jag jobba med marknadsföring och sen är det bara att hoppas jag får någon bokning.. Spännande!
Kommentarer 1

Reunion med trion i Genéve

Nu är jag hemkommen från Schweiz! Åkte till staden Genéve och hälsade på min kära vän Klara som bor där, och likaså gjorde min vän Hanna från Paris. Våran senaste reunion var i November i Paris, så det var ett bra tag sen vi sågs. Så skönt att få krama om dom igen!!

Vi hann göra en himla massa saker! vi var i Klaras skola, vi vandrade ända upp till toppen på berget La Dôle, vi var på filmkväll, vi bakade kladdkaka, hade sleep over med Klaras vänner, joggade i skogen, åt gott, solade och badade en hel del och var inne i stan och tittade på fotbolls-em. Hade en toppenresa! Nu är tjejerna påväg till Sverige och vi har en hel sommar tillsammans framför oss. Hur bra!